Yönetmen
Ted Nemeth
6dk
6.6
6.7
Görsel müzik ve elektronik sanatın öncüsü olan Mary Ellen Bute, 1930'lar ve 1950'ler arasında bir düzineden fazla kısa soyut animasyon üretti. Bach, Saint-Saëns ve Shoshtakovich gibi klasik müziğe ayarlanan ve hızla mutasyona uğramış geometrilerle dolu olan Bute'nin film yapımı, yüksek modernizm ve Merrie melodilerinin evliliği gibi, bir kerede resmi olarak titiz ve enerjik olarak yüksek ruhludur. 1940'ların sonlarında Lewis Jacobs, Bute'nin filmlerinin “sürekli değişen ışıklar ve gölgelerde, büyüyen çizgiler ve formlarda, renk ve tonları derinleştiren, yuvarlanan, yarış izlenimlerini canlandıran matematiksel formüllerden oluştuğunu gözlemledi. Bute kendisi, “Müziğin tematik gelişimi ve ritmik kadansları ile birlikte ortaya çıkan görsel formların bir kombinasyonu” için göze getirmeye çalıştığını yazdı.